www.shirok-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Понеділок, 23 вересня 2019 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Широківський район >> Управління Пенсійного фонду Укаїни в Широківському районі
Новини
Версія для друку Написати листа

Про роботу із зверненнями громадян за 2 півріччя 2015 року.doc
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Запровадження накопичувальної пенсійної системи

Управління Пенсійного фонду України в Широківському районі Дніпропетровської області повідомляє, що у разі ухвалення парламентом законопроектів по оновленню пенсійної системи, вона працюватиме за новою моделлю, яка передбачає запровадження накопичувальної системи.
З 1 січня 2017 року запрацює накопичувальний рівень пенсійної системи. Українці віком до 35 років будуть його обов`язковими учасниками.
Головною особливістю цього рівня є те, що сплачені внески (ставка внеску: від 2 відсотків в 2017 році, яка кожного наступного року збільшується на 1 відсоток, до досягнення 7 відсотків у 2022 році і подальшої сплати у зазначеному розмірі) акумулюються на персональному рахунку і стануть доступними до досягнення певного віку.
Держава гарантуватиме контроль над сбереженнями громадян через спеціальний орган, створений під егідою Пенсійного фонду.
Якщо людина сплачувала внески в накопичувальний фонд і не дожила до пенсійного віку, її персональну суму буде передано в спадок.
Передбачена і добровільна участь осіб віком від 36 до 55 років для накопичування коштів в недержавних пенсійних фондах, де за бажанням осіб щомісяця буде переводититсь частка заробітної плати, щоб в майбутньому отримувати прибавку до солідарної пенсії.


Адміністрація
Пенсійного фонду України
в Широківському районі
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Закон України від 26.10.2014 року №1700-VII «Про запобігання корупції»

(короткий зміст)


1. Цей Закон набрав чинності 26.10.2014 та введений в дію 26.04.2015.

2. Суб’єктами, на яких поширюються дія цього Закону, є посадові особи юридичних осіб публічного права (підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3). Ці особи для цілей Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

3. Закон передбачає створення Національного агентства з питань запобігання корупції

Національне агентство є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який забезпечує формування та реалізує державну антикорупційну політику. Національне агентство, у межах, визначених цим та іншими законами, є відповідальним перед Верховною Радою України і підконтрольним їй та підзвітний Кабінету Міністрів України.

Член Національного агентства при здійсненні своїх повноважень має право проводити перевірки з питань, які віднесено цим Законом до повноважень Національного агентства.

Рішенням Кабінету Міністрів України за поданням Національного агентства можуть створюватися територіальні органи Національного агентства, територія діяльності яких може не збігатися з адміністративно-територіальним поділом.

Повноваження Національного агентства закріплені статтею 11 Закону. До них, зокрема, належать:

- здійснення в порядку, визначеному цим Законом, контролю та перевірки декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, зберігання та оприлюднення таких декларацій, проведення моніторингу способу життя осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
- розробка типової антикорупційної програми юридичної особи;
- надання роз’яснень, методичної та консультаційної допомоги з питань застосування актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб.

Припис Національного агентства є обов’язковим для виконання. Про результати виконання припису Національного агентства посадова особа, якій його адресовано, інформує Національне агентство упродовж десяти робочих днів з дня одержання припису.

Юридичні особи зобов’язані надавати запитувані Національним агентством документи чи інформацію упродовж десяти робочих днів з дня одержання запиту.

Нормативно-правові акти Національного агентства підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України та включаються до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.

4. Засади антикорупційної політики (Антикорупційна стратегія) визначаються Верховною Радою України. Верховна Рада України щороку не пізніше 1 червня проводить парламентські слухання з питань ситуації щодо корупції, затверджує та оприлюднює щорічну національну доповідь щодо реалізації засад антикорупційної політики. Порядок реалізації Антикорупційної стратегії визначається Законом.

5. Закон встановив обмеження щодо використання службових повноважень чи свого становища (ст. 22), щодо одержання подарунків (ст. 23), щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності (ст. 25), щодо спільної роботи близьких осіб (ст. 27).

Суб’єктам, які підпадають під дію Закону, забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов’язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, у тому числі використовувати будь-яке державне чи комунальне майно або кошти в приватних інтересах.

Особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняні до них особи у разі надходження пропозиції щодо неправомірної вигоди або подарунка, незважаючи на приватні інтереси, зобов’язані невідкладно вжити таких заходів:

1) відмовитися від пропозиції;
2) за можливості ідентифікувати особу, яка зробила пропозицію;
3) залучити свідків, якщо це можливо, у тому числі з числа співробітників;
4) письмово повідомити про пропозицію безпосереднього керівника (за наявності) або керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації, спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції.

6. Розділ 5 Закону передбачає порядок запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.

Національне агентство у випадку одержання від особи повідомлення про наявність у неї реального, потенційного конфлікту інтересів упродовж семи робочих днів роз’яснює такій особі порядок її дій щодо врегулювання конфлікту інтересів.

Реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Потенційний конфлікт інтересів - наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Звільнення особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи з займаної посади у зв’язку з наявністю конфлікту інтересів здійснюється у разі, якщо реальний чи потенційний конфлікт інтересів у її діяльності має постійний характер і не може бути врегульований в інший спосіб, в тому числі через відсутність її згоди на переведення або на позбавлення приватного інтересу.

7. Розділ 6 Закону присвячений правилам етичної поведінки. Закон зобов’язує суб’єктів неухильно додержуватися вимог закону та загальновизнаних етичних норм поведінки, бути ввічливими у стосунках з громадянами, керівниками, колегами і підлеглими.

8. Особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період до 1 січня 2015 року подаються до Національного агентства з питань запобігання корупції в обсязі та за формою, передбаченими додатком до Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції".

Юридичні особи публічного права зобов’язані упродовж семи робочих днів інформувати Національне агентство про припинення працюючими у них суб’єктами декларування діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування.

Повна перевірка декларації здійснюється протягом дев’яноста днів з дня подання декларації і полягає у з’ясуванні достовірності задекларованих відомостей, точності оцінки задекларованих активів, перевірці на наявність конфлікту інтересів та ознак незаконного збагачення.

Закон передбачає порядок здійснення моніторингу способу життя суб’єктів декларування. Національне агентство здійснює вибірковий моніторинг способу життя суб’єктів декларування. Моніторинг способу життя суб’єктів декларування здійснюється Національним агентством на підставі інформації, отриманої від фізичних та юридичних осіб, а також із засобів масової інформації та інших відкритих джерел інформації, яка містить відомості про невідповідність рівня життя суб’єктів декларування задекларованим ними майну і доходам.

9. Особи, які надають допомогу в запобіганні і протидії корупції, перебувають під захистом держави.

10. За вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень суб’єкти цього Закону притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.

11. Законом передбачено створення антикорупційної програми юридичної особи, яка є комплексом правил, стандартів і процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції у діяльності юридичної особи. Антикорупційна програма затверджується керівником юридичної особи.

Отже, що ж нового містить ухвалений антикорупційний закон:

· утворення Національної комісії з питань запобігання корупції;
· здійснення зовнішнього контролю за виконанням повноважень посадових осіб в окремих випадках;
· політична нейтральність посадових осіб;
· щороку до 1 квітня шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національної комісії подаватиметься декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування;
· в антикорупційній декларації відображатимуть видатки та всі правочини, учинені у звітному періоді;
· національна комісія проводить контроль стосовно декларацій, поданих суб’єктами декларування;
· моніторинг способу життя суб’єктів декларування;
· зміна розмірів штрафних санкцій за порушення антикорупційних вимог.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Порядок виплати пенсій.doc

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Листом від 12.02.2015 року №4244/05-10 Пенсійний фонд України надає роз’яснення щодо заповнення страхувальниками звітності про суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

З 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 року № 77-VIIІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» (далі - Закон № 77), яким внесено зміни, зокрема, до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внес­ку на загальнообов'язкове державне соціальне страху­вання» (далі - Закон № 2464) та Кодексу законів про працю України.
Листом від 29.01.15 № 2627/7/99-99-17-03-01-17 Державна фіскальна служба України повідомила, що Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів за січень 2015 року подається відповідно до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 р. № 454.
Згідно спільного листа Міністерства доходів і зборів України №21052/5/99-99-17-03-01-16 від 27.12.2013 та Пенсійного фонду України №36398/05-10 від 27.12.2013 консультації з питань ведення Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, включаючи питання заповнення таблиць 5-9 додатку 4, всіх таблиць додатку 5, додатку 6 та додатку 7 звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України 09.09.2013 № 454 (далі - Порядок), надають органи Пенсійного фонду України.
Враховуючи вищезазначене, повідомляємо.
Відповідно до частини першої статті 7 Закону № 2464 для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 Закону № 2464, єдиний внесок нараховується на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці» та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Крім того, для платників зазначених, у пункті 1 частини першої статті 4 Закону № 2464, визначено, що у разі якщо база нарахування єдиного внеску (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.
Враховуючи, що на сьогодні не внесено відповідних змін до Порядку, надаємо приклад формування показників звіту у таблиці 6 додатку 4 за січень 2015 року.
В програмному забезпеченні, за допомогою якого формується звіт, обов’язково необхідно відключити функцію «автоматичний розрахунок».
Наприклад: особа перебувала у трудових відносинах повний календарний місяць (січень 2015 року) і їй нарахували заробітну плату 609,00 грн., тобто менше мінімального розміру (працював на умовах неповного робочого часу). Сума, на яку платник у такому випадку нараховує єдиний внесок становить, 1218 грн. При цьому в таблиці 6 додатку 4 відображаємо:
- реквізит 15 «Кількість календарних днів перебування у трудових / ЦП відносинах протягом звітного місяця» – 31 день;
- реквізит 17 «Загальна сума нарахованої заробітної плати / доходу (усього з початку звітного місяця)» – 609,00 грн.;
- реквізит 18 «Сума нарахованої заробітної плати / доходу у межах максимальної величини, на яку нараховується єдиний внесок» – 609,00 грн.;
- реквізит 19 «Сума утриманого єдиного внеску за звітний місяць (із заробітної плати / доходу)» – 21,92 грн.
Усі інші реквізити заповнюються відповідно до Порядку.
У разі якщо особа у звітному місяці пропрацювала два тижні, а решту часу перебувала на лікарняному, то в таблиці 6 додатку 4 відображаємо фактично нараховану заробітну плату за відпрацьований час. За умови, що заробітна плата за відпрацьований час менше мінімальної, питання необхідності донарахування сум єдиного внеску має розглядатися одночасно з нарахуванням сум допомоги з тимчасової втрати працездатності.


Перший заступник
Голови правління М. І. Шамбір
Про нарахування військового збору

Відповідно до положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (№ 71-VІІІ від 28.12.2014) з 01.01.2015 об’єктом оподаткування військовим збором (ВЗ) є доходи, визначені статтею 163 Податкового кодексу України, до яких належать суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, якщо їх розмір перевищує три розміри мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, - у частині такого перевищення.
Таким чином, об’єктом оподаткування ВЗ є розмір доходу, з якого справляється податок на доходи фізичних осіб (ПДФО).
З урахуванням викладеного, порядок утримання та врахування ВЗ аналогічний порядку утримання податку на доходи фізичних осіб (ПДФО)
Ставка збору становить 1,5 відсотки бази оподаткування.
Для пенсій, які разом із індексацією перевищують 3654,00 грн. у 2015 році, на розмір перевищення нараховується 1,5% ВЗ.
Наприклад, для пенсії 4779,36 грн. (в тому числі індексація 179,36 грн.), розмір ВЗ складає 16,88 грн. ((4779,36-3654,00)=1125,36 *1,5%).
ПДФО складає 168,80 грн. (1125,36*15%).
Розмір пенсії до виплати 4593,68 грн. (4779,36-16,88-168,80).
Якщо пенсіонер перебуває на повному державному утриманні, від зазначеної суми розраховується 25 або 50 відсотків (в залежності від категорії пенсіонера) до виплати.
Для пенсії, яка складає 18000,00 грн. на місяць, базою оподаткування є 14346,00 грн.
Розмір ВЗ складає 215,19 грн. (14346,00 *1,5%).
ПДФО для суми 12180,00 розраховується за ставкою 15% (1827,00 грн.), для суми 2166,00 грн. – 20% (433,20 грн.). Розмір податку – 2260,20 грн.
Пенсія до виплати – 15524,61 грн. (18000,00-215,19-2260,20)

Про нарахування ПДФО

На виконання положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи»( № 71-VІІІ від 28.12.2014) у зв’язку із набранням чинності змінами до Податкового кодексу України з 01.01.2015 податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) справляється з суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, якщо їх розмір перевищує три розміри мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, - у частині такого перевищення.
Базою оподаткування у 2015 році є суми пенсій або щомісячного довічного грошового утримання у частині, що перевищує 3 654,00 грн. на місяць.
З 01.01.2015 змінено ставку податку на доходи фізичний осіб: 15 відсотків, якщо база оподаткування місячного оподаткованого доходу не перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, та 20 відсотків, якщо база оподаткування в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати.
Таким чином, ставка податку становить 15 відсотків бази оподаткування, що не досягає десяти мінімальних заробітних плат на 1 січня звітного року (у 2015 році 1 218,00*10=12 180,00), для суми, що перевищує 10 мінімальних зарплат, застосовується ставка 20 відсотків.
Наприклад,
1. для пенсії, яка складає на місяць 5 000,00 грн., базою оподаткування є 1 346,00 грн.(5 000,00-3 654,00), до якої застосовується ставка 15%. Розмір податку – 201,90 грн., до виплати пенсіонеру 4 798,10 грн.;
2. для пенсії, яка складає 18 000,00 грн. на місяць, базою оподаткування є 14346,00 грн., де податок для суми 12 180,00 грн. розраховується в розмірі 15% (1 827,00 грн.), для суми 2 166,00 грн. – 20% (433,20 грн.). Розмір податку – 2 260,20 грн., пенсія до виплати – 15 739,80 грн.
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор